თემატურ კალენდარული გეგმა ისტ-ში
V კლასი
სსიპ ბაღდათის ნიციპალიტეტის სოფელ ხანის საჯარო სკოლა
პედაგოგი: ანჟელა ნატრიაშვილი
2016-2017 სასწავლო წელი
I სემესტრი
გაკვეთილის თემატიკა
|
საათი
|
ჩატარების დრო
|
რესურსები
|
აქტივობები და სასწავლო მიზანი
|
მოსალოდნელი შედეგი
|
შეფასება, მეთოდები, სტრატეგიები
| |||||||
1.1 ჩვენ და კომპიუტერი
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
გამოთვალითი ტექნიკის განვითარების ისტორიის მიმოხილვა, ფუნდამეტურ მეცნიერებათა შორის ინფორმატიკის ადგილისა და როლის გააზრება. კომპიუტერის შემადგენელი მოწყობილობების გაცნობა.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.2. მოსწავლეს შეუძლია ეთიკური და უსაფრთხოების ნორმების დაცვა და პასუხისმგებლობის გაცნობიერება ისტ-ის გამოყენებისას. იცის ისტ-ის გამოყენების სფეროები და აცნობიერებს მის უპირატესობებს.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, დისკუსია
| ||||||||
1.2 როგორ მუშაობს კომპიუტერი
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
კომპიუტერის დამიშნულებისა და მისი მუშაობის პრინციპების გააზრება. კომპიუტერთან მუშაობის ელემენტარული უნარ-ჩვევების გამომუშავება, კომპიუტერის ჩართვა-გამორთვა.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი,
სწავლა კეთებით
| ||||||||
1.3 ოპერაციული სისტემა Windows XP
|
2
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
კომპიუტერის უზრუნველყოფის შესახებ ზოგადი წარმოდგენის შექმნა, ოპერაციული სისტემის დანიშნულების გააზრება.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
| |||||||||
1.4 Windows XP-ის გამოყენებითი პროგრამები
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
Windows XP-ის გამოყენებითი პროგრამული უზრუნველყოფის ზოგადი მიმოხილვა. Wordpad ტექსტური რედაქტორის შესწავლა. ტექსტზე მუშაობა. კომპიუტერთან მუშაობის უნარჩვევების გამომუშავება.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| ||||||||
1.5 Wordpad-ში მუშაობა. ტექსტის აკრეფა
|
2
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
| ||||||||||
1.6 როგორ იმახსოვრებს კომპიუტერი ინფორმაციას
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
სიმბოლოთა წარნოდგენა ციფრულ მოწყობილობაში. მეხსიერების საზომი ერთეულები, მეხსიერების ორგანიზება, მყარი დისკი და მისი ნაწილები.
|
ის ტექნ. V.2. მოსწავლეს შეუძლია ეთიკური და უსაფრთხოების ნორმების დაცვა და პასუხისმგებლობის გაცნობიერება ისტ-ის გამოყენებისას. იცის ისტ-ის გამოყენების სფეროები და აცნობიერებს მის უპირატესობებს.
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სასკოლო დისკუსია
| ||||||||
2.1 დავხატოთ პროგრამა Paint-ში
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
პროგრამა Paint-ის გაცნობა, ძირითადი სახატავი ინსტრუმენტების მიმოხილვა. ნახატის შექმნა. კომპიუტერთან მუშაობის უნარ-ჩვევების გამომუშავება.
|
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| ||||||||
2.2 Paint-ში ნახატის შენახვა და გახსნა. პრაქტიკული მუშ აობა , ხატვა
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ნახატის შენახვისა და გახსნის შესწავლა. გრაფიკული რედაქტორთან, კომპიუტერთან უნარ-ჩვევების განვითარება.
|
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| ||||||||
2.3 Paint-ში გავაფერადოთ ნახატები. გასაფერადებელი ინსტრუმენტის გამოყენებით ნახატების გაფერადება
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
მოსწავლეები ეცნობიან გაფერადების ინსტრუმენტს და მისი გამოყენებით აფერადებენ საკუთარ ნახატს (ნახატების შერჩევა მოსწავლეთა სურვილზეა დამოკიდებული).
|
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| ||||||||
2.4 ფიგურები Paint-ში. სხვადასხვა სახის ფიგურების შექმნა
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ფიგურების გამოყენებით ნახატების შექმნა. მოსწავლეები ფიგურების გამოყენებით ქმნიან და აფერადებენ ნახატს
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| ||||||||
2.5 ფაილი და საქაღალდე
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ფაილისა და საქაღალდის ცნების და ფაილისა და საქაღალდეების მისამართების გააზრება.
|
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| ||||||||
2.6 ფაილის ამოჭრა, კოპირება და ჩასმა
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ფაილისა და საქაღალდის ამოჭრა, კოპირების და ჩასმის გააზრება. წაშლა და აღდგენის გაცნობა.
|
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| ||||||||
2.7 Paint-ში სახატავი ფურცლის ზომა და მაშტაბი
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
მოსწავლე გაეცნობა სახატავი ფურცლის ზომისა და მასშტაბის რეგულირების შეცვლის მნიშვნელობას.
|
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| ||||||||
შემაჯამებელი დავალება N 1
|
1
|
კომპიუტერი
|
მოსწავლეები დამოუკიდებლად ქმნიან ნახატს. აფერადებენ. არჩევენ და ცვლიან სახატავი ფურცლის ზომას და მასშტაბს. ინახავენ შექმნილ ნამუშევარს
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.2. მოსწავლეს შეუძლია ეთიკური და უსაფრთხოების ნორმების დაცვა და პასუხისმგებლობის გაცნობიერება ისტ-ის გამოყენებისას. იცის ისტ-ის გამოყენების სფეროები და აცნობიერებს მის უპირატესობებს.
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
დამოუკიდებელი სამუშაო განმსაზღვრელი, განმავითარებელი,
| ||||||||
3.1Windows XP-ის სამუშაო მაგიდის ფონი
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
მოსწავლე გაეცნობა Windows XP-ის სამუშაო მაგიდის ფონის შეცვლას.
|
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| ||||||||
3.2 ტექსტური რედაქტორი MS Word 2007 კლავიატურაზე ბეჭდვის წესები
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
MS Word 2007-ის დანიშნულების გაცნობა და პროგრამის ფანჯრის მიმოხილვა. ტექსტებზე მუშაობის უნარ-ჩვევების გამომუშავება.დოკუმენტის შენახვა/გახსნა. ბეჭდვის შესწავლა ათივე თითის გამოყენების მეთოდით.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი,
| ||||||||
3.3 MS Word 2007 ტექსტის შეტანა. რედაქტირება და დოკუმენტის შენახვა
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |||||||||
3.4 MS Word 2007 ამოჭრა, კოპირება, ჩასმა, მეხსიერების ბუფერი
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ტექსტური რედაქტორის ეფექტურად გამოყენება, ტექსტის რედაქტირების ხერხების გაცნობა: მონიშნული ტექსტის ფრაგმენტზე სხვადასხვა სახის ოპერაციების შესრულება: ამოჭრა, კოპირება, ჩასმა.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
| |||||||||
3.5 MS Word 2007 პრაქტიკული სამუშაო.
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, დამოუკიდებლად მუშაობა
| |||||||||
3.6 MS Word 2007 როგორ გავაფორმოთ ტექსტი. სხვადასხვა შრიფტის გამოყენებით ტესტების შექმნა
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ტექსტის დაფორმატების საშუალებები. ქართული შრიფტის თავისებურებები.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| ||||||||
3.7 MS Word 2007 პრაქტიკული სამუშაო
|
2
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, დამოუკიდებლად მუშაობა
| |||||||||
3.8 MS Word 2007 კომპიუტერის გარე მეხსიერება
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ოპტიკურ დისკებთან და Flash ბარათთან მუშაობის შესწავლა. კომპიუტერთან ურთიერთობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| ||||||||
3.9 MS Word 2007 ინფორმაციის ჩაწერა კომპაქტ დისკებზე
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |||||||||
3.10 MS Word 2007 ფაილის ტიპების გაცნობა
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
მოსწავლე შეძლებს ერთმანეთისგან განასხვავოს ფაილები ტიპების მიხედვით, შეძლებს ფაილებისა და საქაღალდის დაარქივება-განარქივებას.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
ჯგუფური მუშაობა.
სწავლა კეთებითგანმსაზღვრელი, განმავითარებელი,
| ||||||||
3.11 MS Word 2007 ფაილის დაარქივება
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
სწავლა კეთებითგანმსაზღვრელი, განმავითარებელი,
| |||||||||
3.12 MS Word 2007 პრაქტიკული სამუშაო. სხვადასხვა ტიპის ფაილების შექმნა
|
2
|
კომპიუტერი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
დამოუკიდებელი მუშაობა, განმსაზღვრელი.
| |||||||||
შემაჯამებელი დავალება N 2
|
1
|
კომპიუტერი
|
განვლილი მასალის შეჯამება.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
| |||||||||
პრაქტიკული სამუშაო ,, საახალწლო მისალოცი ბარათები“
|
1
|
კომპიუტერი
|
მოსწავლეები ამზადებენ საახალწლო მისალოც ბარათებს და მასწავლებელს სთხოვენ მათ ამობეჭდვას და დარიგებას. (სესაძლოა მისალოცი ბარათები გამოაკრან ისტ-ის ოთახში)
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
დამოუკიდებელი მუშაობა
|
II სემესტრი
გაკვეთილის თემატიკა
|
საათი
თი
|
ჩატარების დრო
|
რესურსები
|
აქტივობები და სასწავლო მიზანი
|
მოსალოდნელი შედეგი
|
შეფასება, მეთოდები, სტრატეგიები
|
3.13 განვლილი მასალის განმეორება. პრაქტიკული სამუშაო MS Word 2007-ში
|
1
|
კომპიუტერი
|
I სემესტრის საკითხების გამეორება
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
დამოუკიდებელი მუშაობა განმსაზღვრელი, განმავითარებელი
| |
3.14 MS Word 2007 აბზაცები
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ტექსტზე მუშაობის უნარ-ჩვევების განვითარება. ტექსტურ რედაქტორში აბზაცების დაფორმატების შესწავლა. დოკუმენტში გვერდის პარამეტრების განსაზღვრა
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
სწავლა კეთები განმსაზღვრელი, განმავითარებელი
| |
3.15 MS Word 2007 ფურცლის პარამეტრები
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
სწავლა კეთებით განმსაზღვრელი, განმავითარებელი
| ||
3.16 MS Word 2007 პრაქტიკული სამუშაო ,,კონტინენტები“, ,,განცხადება“
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| ||
3.17 სიმბოლოები და ფორმულების ჩასმა
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ტექსტურ რედაქტორში სიმბოლოებისა და ფორმულების ჩასმის შესწავლა.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
3.18 ფიგურები MS Word 2007-ში
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ტექსტურ რედაქტორში გრაფიკული ელემენტების გამოყენების შესწავლა. ილუსტრირებული დოკუმენტზე მუშაობა. ფიგურებზე მუშაობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
|
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
3.19 ფიგურების დაფორმატება MS Word 2007-ში
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| ||
3.20 MS Word 2007 პრაქტიკული სამუშაო ,,ჩემი ეზო“
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| ||
3.21 MS Word 2007 პრაქტიკული სამუშაო ,,ჩემი სკოლა“
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| ||
3.22 MS Word 2007 ძიება დოკუმენტში
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
დოკუმენტში სიტყვებისა და ფრაზების მოძებნის ხერხის გაცნობა. ფაილებისა და საქაღალდეების ძებნა.
|
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
სწავლა კეთებით
| |
3.23 MS Word 2007 ფაილებისა და საქაღალდეების ძებნა
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| ||
3.24 MS Word 2007 სურათების ჩასმა ტექსტურ რედაქტორში
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ტექსტურ დოკუმენტის გრაფიკული ელემენტებით გაფორმების შესწავლა. ილუსტრირებულ დოკუმენტზე მუშაობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
|
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
3.25 MS Word 2007 პრაქტიკული სამუშაო ,,სერტიფიკატი“
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, დამოუკიდებელი სამუშაო
| ||
3.26 MS Word 2007 პრაქტიკული სამუშაო ,,ეს საინტერესოა“. სურათები საიტიდან icode.ge
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, დამოუკიდებელი სამუშაო
| ||
3.27 ტექსტის მართლწერის შემოწმება და ავტომატური გასწორება
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ტექსტურ რედაქტორში მართლწერის შემოწმების შესწავლა, დოკუმენტში ავტოკორექციის გამოყენება, კომპიუტერთან ურთიერთობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
|
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
3.28 ცხრილები ტექსტურ რედაქტორში
|
2
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ინფორმაციის ორგანიზება ცხრილების დახმარებით. ცხრილის აგება, სვეტების და სტრიქონების გაერთიანება, ჩამატება და წაშლა.
|
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
3.29 პრაქტიკული სამუშაო ,,შექმენი გაკვეთილების ცხრილები“
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, დამოუკიდებელი სამუშაო
| ||
3.30 დოკუმენტის ბეჭდვა
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
საბეჭდი მოწყობილობების გაცნობა, კომპიუტერთან ურთიერთობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
|
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
შემაჯამებელი დავალება N 3
|
1
|
კომპიუტერი
|
განვლილი მასალის შეჯამება.
|
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
დამოუკიდებელი სამუშაო კომპიუტერთან. ტესტი განმსაზღვრელი, განმავითარებელი
| |
4.1 როგორ ჩავწეროთ ხმა კომპიუტერში
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
კომპიუტერში ხმოვანი ინფორმაციის შემტანი მოწყობილობების გაცნობა. Sound rekorder პროგრამასთან მუშაობის შესწავლა.
|
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
4.2 როგორ შეიქმნა ინტერნეტი
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
მოსწავლე გაეცნობა ინტერნეტ ქსელის შექმნის ისტორიას. გაიგებს, რა არის ლოკალური და გლობალური ქსელი, ინტერნეტ ბრაუზერები და ნავიგაცია ინტერნეტში.
|
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
4.3 ინტერნეტში ინფორმაციის მოძიება და გადმოწერა
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
მოსწავლე გაეცნობა ინტერნეტში ინფორმაციის მოძიების ხერხებს,როგორიცაა სინტაქსი, ეთიკურ და საკანანმდებლო აქტებს.
|
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
4.4 პროგრამის ინსტალანცია და დეინსტალაცია
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
მოსწავლე გაეცნობა პროგრამები ინსტალაციის ძირითად მეთოდებს. როგორ შეიძლება გადმოწერონ სხვადასხვა სახის პროგრამები და დაინსტალიროს და მოახდინოს მისი დეინსტალაცია.
|
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
შემაჯამებელი დავალება N 4
|
1
|
კომპიუტერი
|
მოსწავლეები მოიძიებენ ინტერნეტიდან სხვადასხვა სახის მასალებს. გადმოწერენ და შეინახავენ კომპიუტერში
|
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, დამოუკიდებელი სამუშაო
| |
5.1 ელექტრონული ცხრილები MS Excel 2007
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
მოსწავლე გაეცნობა ელექტრონული ცხრილების დანიშნულებას და სტრუქტურას.
|
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
5.2 MS Excel 2007 განმეორებადი ინფორმაციის შეტანა
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
მოსწავლე გაეცნობა ელექტრონული ცხრილებში მონაცემების შეტანის პროცესს.
|
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
5.3 MS Excel 2007 უჯრების დაფორმატება
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
მოსწავლე გაეცნობა ელექტრონული ცხრილებში უჯრების დაფორმატების პროცეეს.
|
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
5.4 MS Excel 2007 ფორმულები გამოვთვალოთ სწრაფად
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
მოსწავლე შეძლებს ელექტრონული ცხრილებში ფორმულების გამოყვანას, ჩაწერას და მათემატიკური გამოთვლებისშესწრლებას.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
5.5 MS Excel 2007 მონაცემთა სორტირება და გაფილტვრა
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
მოსწავლე გაეცნობა ელექტრონული ცხრილებში მონაცემთა სორტირებასა და გაფიტვრას.
|
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
5.6 MS Excel 2007 დავთრის ბეჭდვა
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
საბეჭდი მოწყობილობების გაცნობა, კომპიუტერთან ურთიერთობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
|
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
5.7 დიაგრამები და ელექტრონული ცხრილები პროგრამა MS Excel 2007-ში
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
მოსწავლე გაეცნობა ელექტრონული ცხრილებში სხვადასხვა სახის დიაგრამების აგებასა და გამოყენებას.
|
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
5.8 დისკის დეფრაგმანტაცია და დაფორმატება
|
1
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
მოსწავლე გაეცნობა დისკის დეფრაგმანტაციის და დაფორმატების გამოყენებასა და მათ დანიშნულებას.
|
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, სწავლა კეთებით
| |
6.1 პროგრამების Paint-ის, MS Word 2007-ის, MS Excel 2007-ის გამეორება-გახსენება
|
2
|
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, პროექტორი
|
მოსწავლეები შეძლებენ მთლიანი თემის გახსენებას და საკუთარ თავს შეაფასებენ რამდენად შეძლეს მასალის ათვისება.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.2. მოსწავლეს შეუძლია ეთიკური და უსაფრთხოების ნორმების დაცვა და პასუხისმგებლობის გაცნობიერება ისტ-ის
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.გამოყენებისას. იცის ისტ-ის გამოყენების სფეროები და აცნობიერებს მის უპირატესობებს.
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
დამოუკიდებელი სამუშაო, განმსაზღვრელი, განმავითარებელი
| |
შემაჯამებელი დავალება N 5
|
1
|
კომპიუტერი
|
განვლილი მასალის შეჯამება.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, დამოუკიდებელი სამუშაო
| |
პროექტი ,,ბუნება ჩვენი მეგობარია“
|
3
|
კომპიუტერი პროექტორი
|
მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას ეკოლოგიური გარემოს შესახებ. გაკეთებენ ანალიზს თუ რაში გვეხმარება გარემო და რა საშიშროების წინაშე დგას დღეს ბუნება. ელექტრონული ცხრილების მეშვეობით გააკეთებენ სტატისტიკურ ანალიზს და წარმოადგენენ პრეზენტაციის სახით
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
ჯგუფური სამუშაო
|
2015-2016 სასწავლო წელი
თემატური სასწავლო გეგმა ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებში
მე-5 კლასი,
2 კვ. საათი
მასწავლებელი : ანჟელა ნატრიაშვილი
თემატური გეგმა
საგანი– ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები 2015–2016 სასწავლო წელი
მე-5კლასი მასწავლებელი : ანჟელა ნატრიაშვილი
N
|
თემატური
ერთეული
|
შედეგი /ინდიკატორი/მიზანი
|
მეთოდები და სტრატეგიები
|
სთ-ების რ-ბა
|
რესურსები
|
შეფასება
|
თარიღი
|
1
|
ჩვენ და
კომპიუტერი
|
გამოთვლითი ტექნიკის განვითარების
ისტორიის მიმოხილვა. ფუნდამენტურ
მეცნიერებათა შორის ინფორმატიკის
ადგილისა და როლის გააზრება. კომპიუტერის
შემადგენელი მოწყობილობების
გაცნობა.
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ. V.1., ის ტექნ. V.2.
|
მასწავლებელი პროექტორის საშუალებით აჩვენებს მოსწავლეებს წინასწარ გამზადებულ სლაიდს და ახდენს გამოთვლითი ტექნიკის განვითარების ისტორიის მიმოხილვას.კომპიუტერის
შემადგენელი მოწყობილობების გაცნობას.
|
1
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
17.09
| |
2
|
როგორ
მუშაობს კომპიუტერი |
კომპიუტერის დანიშნულებისა და მისი მუშაობის პრინციპების გააზრება.
სისტემური ბლოკის შემადგენელი კომპონენტები:
ოპერაციული სისტემისა და მისი
დანიშნულების გააზრება.
კომპიუტერთან ურთიერთობის ელემენტარული უნარ-ჩვევის გამომუშავება: კომპიუტერის
ჩართვა.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.1.
|
მასწავლებელი პროექტორის საშუალებით აჩვენებს მოსწავლეებს წინასწარ გამზადებულ სლაიდს და აცნობს სისტემურ ბლოკში რა ნაწილებია მოთავსებული და თითოულს რა დანიშნულება აქვს. აჩვენებს ღილაკებს რის საშულებითაც გამოვრთავთ და ჩავრთავთ კომპიუტერს
|
1
|
სახელმძღვა
ნელო
,კომპიუტერი
,პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
18.09
|
3
|
ოპერაციული სისტემა
Windows
|
კომპიუტერის პროგრამული უზრუნველყოფის შესახებ ზოგადი წარმოდგენის
შექმნა. ოპერაციული სისტემის დანიშნულების გააზრება. ოპერაციული სისტემა
Windows XP-ის ინტერფეისის გაცნობა. Windows XP-ის ფანჯრებთან მუშაობა.
კომპიუტერთან მუშაობის უნარ-ჩვევების
გამომუშავება. კომპიუტერის გამორთვა.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.1.
|
მასწავლებელი აცნობს მოსწავლეებს ოპერაციული სისტემის დანიშნულებას, Windows XP-ის ინტერფეისს,ფანჯრებთან მუშაობას,კომპიუტერის გამორთვას.
გვ.26 ვუპასუხოთ კითხვებს და შევასრულოთ დავალება.
|
2
|
სახელმძღვა
ნელო,
კომპიუტერი
,პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
24.09
25.09
|
4
|
Windows -ის გამოყენებიàი
პროგრამული უზრუნველ
ყოფა |
Windows XP ის გამოყენებითი პროგრამული უზრუნველყოფის ზოგადი მიმოხილვა.
WordPad ტექსტური რედაქტორის შესწავლა. ტექსტებზე მუშაობა. კომპიუტერთან
ურთიერთობის უნარ-ჩვევების გამომუშავება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ისტ ტექნ. V.1., ისტ ტექნ. V.4.
|
I გაკვეთილზე მასწავლებელი საუბრობს გამოყენებითი პროგრამების
დანიშნულებაზე.
პროექტორის საშუალებით აჩვენებს
მოსწავლეებს, როგორ ხდება პროგრამების გახსნა start მენიუდან.
მოსწავლეები მასწავლებლის მითითებით ხსნიან ტექსტებზე სამუშაო
პროგრამა WordPad-ს და ეცნობიან მას.
II და III გაკვეთილზე მოსწავლეები პროგრამა WordPad-ში ტექსტის აკრეფაზე
მუშაობენ. მასწავლებელი აცნობს მათ ტექსტის აკრეფის ზოგად წესებს.
როგორ ვკრეფთ ასოებს „ჭ“, „ღ“, „შ“, „თ“, „ჩ“, „ჟ“, „ძ“ Shift კლავიშის გამოყენებით.
მასწავლებელმა სთხოვს მოსწავლეებს, მოიფიქრონ და აკრიბონ ისეთი ქართული
სიტყვები, რომლებშიც ეს ასოები გამოიყენეება. მასწავლებელი ასწავლის დოკუმენტის შენახვის წესებს.
|
3
|
სახელმძღვა
ნელო,
კომპიუტერი
,პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებით.
|
01.10
02.10
08.10
|
5
|
როგორ იმახსოვრებს კომპიუტერი
ინფორმაციას
|
მოსწავლე გააცნობიერებს ინფორმაციის წარმოდგენის
ფორმას ორობით სისტემაში. აღწერს და განასხვავებს
ინფორმაციის საზომ ერთეულებს. საუბრობს მყარი დისკის
მახასიათებლებზე, განასხვავებს მყარ და ლოგიკურ
დისკებს. განსაზღვრავს მათ დანიშნულოებას
სტანდარტთან
შესაბამისობა: ისტექნ. V.1., ისტექნ. V.4.
|
მასწავლებელი მსჯელობას ისე წარმართავს, რომ მოსწავლე
მივიდეს დასკვნამდე: ინფორმაციასაც გააჩნია
ზომა და არსებობს ინფორმაციის საზომი ერთეულები.
მასწავლებლის დახმარებით მოსწავლეები ქმნიან სიტყვა
`ინფორმაციასთან~ დაკავშირებული ცნებების რუკას.
ტექსტები
მუსიკა
ინფორმაცია
ვიდეო
სურათები
მოსწავლეები სწავლობენ ინფორმაციის საზომ ერთეულებს,
მათ შორის დამოკიდებულებას. აცნობიერებენ
კომპიუტერში ინფორმაციის წარმოდგენის ფორმას, ეცნობიან
ორობით კოდებს, ინფორმაციის ორგანიზებას
კომპიუტერში, მყარი დისკის ნაწილებს
|
1
|
სახელმძღვა
ნელო
,კომპიუტერი
,პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
09.10
|
6
|
შემაჯამებელი
გაკვეთილი
|
მოსწავლეები განიმტკიცებენ მიმდინარე თავში მიღებულ ცოდნას
|
მასწავლებელი ურიგებს მოსწავლეებს წინასწარ მომზადებულ დავალებას, მოსწავლეები დამოუკიდებლად ცდილობენ დავალებების შესრულებას
|
1
|
სახელმძღვა
ნელო,
კომპიუტერი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან შემაჯამებელი შეფასებით
|
15.10
|
7
|
დავხა
ტოთ
პროგრ
ამა
Paint-ში
|
პროგრამა Paint-ის გაცნობა, ძირითადი სახატავი ინსტრუმენტების მიმოხილვა.
ნახატის შექმნა. კომპიუტერთან ურთიერთობის უნარ-ჩვევების გამომუშავება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.4., ის ტექნ. V.6.
|
მასწავლებელი იყენებს პროექტორს
და მოსწავლეებს უჩვენებს, როგორ იყენებს ამა თუ იმ ინსტრუმენტს.
მას შემდეგ, რაც მოსწავლეები გაეცნობიან სახატავი ინსტრუმენტების გამოყენებას,
ისინი დამოუკიდებლად ასრულებენ გაკვეთილის ბოლოს მოცემულ დავალებებს.
გვ.46,47,
|
1
|
სახელმძღვა
ნელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით,სიტყვიერი კომენტარით
|
16.10
|
8
|
ნახატის შენახვა და გახსნა
|
ნახატის შენახვისა და გახსნის შესწავლა. გრაფიკულ რედაქტორთან და კომპიუტერთან
ურთიერთობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.4., ის ტექნ. V.6.
|
მოსწავლეები იწყებენ მუშაობას დავალებაზე „შემოდგომა“. დახატავენ
ქვევრს, ხეს ან ღობეს, ისწავლიან ნამუშევრის შენახვას და გახსნას. ამის შემდეგ
დაუბრუნდებიან დავალებას, გახსნიან მას და დაასრულებენ ნახატს.
გაკვეთილზე განსაკუთრებული ყურადღება ეთმობა ნამუშევრის შენახვა/გახსნას.
|
1
|
სახელმძღვა
ნელო,
კომპიუტერი
,პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
22.10
|
9
|
გავაფერა
დოთ ნახატები |
მოსწავლეები ეცნობიან გაფერადების ინსტრუმენტს და მისი გამოყენებით
აფერადებენ საკუთარ ნახატს - „ჩემი ქალაქი“. სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.4., ის ტექნ. V.6.
|
მასწავლებელი მოსწავლეებს უჩვენებს, როგორ იყენებს გაფერადების
ინსტრუმენტს.მოსწავლეები ასრულებენ წიგნში მოცემულ დავალებებს.გვ52,53,54.
|
1
|
სახელმძღვანელო
,კომპიუტერი
,პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
23.10
|
10
|
ფიგურები Paint-ში
|
მოსწავლე შეძლებს ფიგურების გამოყენებით ნახატების
შექმნას, შეისწავლის ფიგურათა მონიშვნას, ზომების
შეცვლას და კოპირებას. განივითარებს კომპიუტერთან
ურთიერთობის უნარ-ჩვევებს.სტანდარტთან
შესაბამისობა: ისტექნ. V.1., ისტექნ. V.4.
|
მასწავლებელი მოსწავლეებს პროგრამა Paint შესაბამის
ინსტრუმენტებს აცნობს, აძლევს ზუსტ ინსტრუქციას,
როგორ შეასრულონ სახელმძღვანელო-
ში მოცემული დავალება (დახატონ ხე). დავალების
შესრულების შემდეგ გრძელდება წიგნზე მუშაობა. ნახატის
მონიშვნის, ზომის შეცვლის, კოპირების შესწავლა
უშუალოდ პრაქტიკული დავალებების შესრულებით
მიმდინარეობს.
სახელმძღვანელოში მოცემულ სავარჯიშოებზე
მუშაობა. მოსწავლეები ასრულებენ პარაგრაფის
თანდართულ სავარჯიშოს.
|
1
|
სახელმძღვა
ნელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან სიტყვიერი კომენტარით
|
29.10
|
11
|
ფაილი და საქაღალდე
|
ფაილისა და საქაღალდის ცნების, ფაილისა და საქაღალდის მისამართების
გააზრება. ფაილებზე და საქაღალდეებზე მოქმედებების: ამოჭრა/კოპირება/ჩასმა,
წაშლა/აღდგენა გაცნობა.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.4
|
მასწავლებელმა დიდი ყურადღება უნდა დაუთმოს ინფორმაციის
შენახვის ორგანიზებას საქაღალდეებში, მოსწავლეებს აუხსნას, რომ ინფორმაციის
მოწესრიგებულად შენახვა საჭირო მასალის მოძებნას აადვილებს.
მასწავლებელმა მოსწავლეებს წინასწარ უნდა მოუმზადოს სხვადასხვა ტიპის
ფაილები: დოკუმენტები, სურათები, მუსიკალური ნაწარმოები. მოსწავლეებმა უნდა
შექმნან საკუთარი საქაღალდეები და ეს ინფორმაცია ქვესაქაღალდეები დაახარისხონ.
მასწავლებელმა მოსწავლეებს წინასწარ მოუმზადებს ინსტრუქციებს და პროექტორით აჩვენებს
მაგალითად:
1. My Documents საქაღალდეში შექმენი საკუთარი საქაღალდე სახელით „კლასი
- სახელი, გვარი“;
2. შექმნილი საქაღალდისთვის დაგჭირდება ქვესაქაღალდეები: „დოკუმენტები“,
„სურათები“, „მუსიკა“.
3. სამუშაო მაგიდაზე ჩაწერილი ფაილები გადაიტანე შესაბამის ქვესაქაღალდეში
|
2
|
სახელმძღვა
ნელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
30.10
05.11
|
12
|
სახატავი ფურცლის ზომა და მასშტაბი.
Windows ის სამუშაო მაგიდის
ფონი |
მოსწავლე გაეცნობა: სახატავი ფურცლის ზომისა და მასშტაბის რეგულირებას,
Windows XP-ის სამუშაო მაგიდისთვის ფონის შეცვლას. გამოიყენებს მისთვის
ახალ სახატავ ინსტრუმენტს, რომლის საშუალებითაც
შეძლებს ტეხილების დახაზვას.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.4
|
ფურცლის ზომისა და მასშტაბის გაცნობის შემდეგ მოსწავლე დაეუფლება
polygon ინსტრუმენტს, მასწავლებლის დახმარებით დახატავს სკოლის შენობას
და გააფერადებს;
გამოიყენებს ხაზებს სახურავის, გზის და მზის სხივების შესაქმნელად.
დახატავს ხეს და დააკოპირებს უკვე ნასწავლი წესით;
ინსტრუმენტ აეროგრაფით დახატავს ბალახებს, ყვავილებს და გააფერადებს გზას;
სკოლის ფანჯრებისთვის, კარებისთვის, საათისთვის და მზისთვის გამოიყენებს
ფიგურებს — მართკუთხედსა და ოვალს;
ნახატის დასრულების შემდეგ გაეცნობა სამუშო მაგიდის ფონის შეცვლას.
|
1
|
სახელმძღვა
ნელო,
კომპიუტერი
,პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
06.11
|
13
|
შემაჯამე
ბელი გაკვეთილი |
მოსწავლეებს შეუძლიათ გრაფიკული რედაქტორის გამოყენებით სხვადასხვა ნახატების შექმნა.
|
მასწავლებელი აძლეს მოსწავლეებს მითითებას გრაფიკული რედაქტორის გამოყენებით შექმნან სხვადასხვა ნახატები. მოსწავლეები მუშაობენ დამოუკიდებლად
|
1
|
სახელმძღვა
ნელო, კომპიუტერი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან შემაჯამებელი შეფასებით
|
12.11
|
14
|
ტექსტური რედაქტორი MS Word
|
Microsoft Word 2007-ის დანიშნულების გაცნობა და პროგრამის ფანჯრის
მიმოხილვა. მისი შედარება უკვე ნასწავლ ტექსტურ რედაქტორ — WordPad-თან. ტექსტებზე
მუშაობის უნარ-ჩვევების გამომუშავება, დოკუმენტის შენახვა/გახსნა. ყურადღების
გამახვილება ტექსტის აკრეფის წესზე, ანუ ბეჭდვის შესწავლა ათივე თითის
გამოყენების მეთოდით.
|
ტექსტებზე მუøაობისას მასწავლებელმა განსაკუთრებული ყურადღება
უნდა მიაქციოს კლავიატურის კლავიშებზე თითების სწორად განლაგებას.
გაკვეთილზე ძირითადი აქტივობაა „სწავლა კეთებით“. მასწავლებელი წინასწარ
მოიძიებს ტექსტებს ქართული საინფორმაციო-შემეცნებითი საიტებიდან, მაგალითად:
http://www.codna.ge/gamogonebebi/. მოამზადებს 5-6 პატარა ტექსტს,
გაამრავლებს და დაურიგებს მოსწავლეებს. დავალება სრულდება წყვილებში. ჯერ პირველი
მოსწავლე ბეჭდავს ტექსტს, რომელსაც კარნახობს მეორე, შემდეგ როლები
იცვლება. მასწავლებელი თვალყურს ადევნებს დავალების შესრულებასა და კლავიატურაზე
თითების სწორად განლაგებას და წამახალისებელ კომენტარებს აკეთებს.
მასწავლებელი მოსწავლეებს შეახსენებს ტექსტის შეტანის წესებს, ასწავლის
დოკუმენტის შენახვა/გახსნას.
|
2
|
სახელმძღვა
ნელო,
კომპიუტერი
,პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
13.11
19.11
|
15
|
ამოჭრა, კოპირება, ჩასმა
|
ტექსტური რედაქტორის ეფექტურად გამოყენება, ტექსტის რედაქტირების
ხერხების გაცნობა: მონიøნული ტექსტის ფრაგმენტზე სხვადასხვა სახის ოპერაციების
შესრულება: ამოჭრა, კოპირება, ჩასმა.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V. 1.
|
მასწავლებელი მოსწავლეებს ავარჯიშებს გაკვეთილზე შესწავლილი
ბრძანებების (Cut, Copy, Paste, Undo, Redo) პრაქტიკულად გამოყენებაზე. ამისთვის
მოსწავლეები აკრეფენ სახელმძღვანელოთი მოცემულ პატარა ტექსტს და შემდეგ
ივარჯიშებენ ზემოთ მითითებულ ბრძანებებზე. ყურადღება უნდა გამახვილდეს
„ცხელი კლავიშების“ — Ctrl + X, Ctrl + C, Ctrl + V გამოყენებაზე.
|
2
|
სახელმძღვა
ნელო,
კომპიუტერი
,პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
20.11
26.11
|
16
|
როგორ გავაფორ
მოთ ტექსტი |
მოსწავლე გააცნობიერებს ქართული შრიფტის თავისებურებებს,
შეძლებს ტექსტის დაფორმატებას.სტანდარტთან
შესაბამისობა: ისტექნ. V.1., ისტექნ. V.4
|
მასწვლებელი სთხოვს მოსწავლეებს, გადაშალონ სახელმძღვანელო,
დააკვირდნენ ფერად ფიგურაში მო-
თავსებულ ტექსტს და უპასუხონ კითხვას: რა მსგავსება
და განსხვავებაა მათ შორის?
დისკუსიის შეჯამება _ ქართული შრიფტების
მრავალფეროვნების გაცნობა, პროექტორის
დახმარებით სხვადასხვა შრიფტით აკრეფილი
ტექსტების ნიმუშების დათვალიერება.
ტექსტებზე მუშაობა და დაფორმატების ელემენტების
შესწავლა.
ფორმატის კოპირების ინსტრუმენტის გაცნობა.
მსჯელობა სახელმძღვანელოში მოცემული სიტუაციური
ამოცანის შესახებ. უნივერსალური
კოდის გაცნობა.
ტექსტებზე მუშაობა.
|
3
|
სახელმძღვა
ნელო
,კომპიუტერი,
პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
27.11
03.12
04.12
|
17
|
კომპიუტე
რის გარე მეხსიერება |
ოპტიკურ დისკებთან და
Flash-ბარათთან მუშაობის შესწავლა. კომპიუტერთან
ურთიერთობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ. V.1, ის ტექნ. V.3.
|
გაკვეთილი ტარდება „სწავლა — კეთებით“ აქტივობის გამოყენებით.
მასწავლებელს სჭირდება Flash-ბარათი და CD-RW ან DVD-RW. მასწავლებელი
ხსნის მათ დანიშნულებას და თითოეული მათგანის გამოყენების უპირატესობას.
ახსნილი მასალის განსამტკიცებლად სასურველია, მოსწავლეებს შესთავაზოს
წინა გაკვეთილებზე შესრულებული დავალებების გადაწერა Flash-ბარათზე, შემდეგ
კი სხვა კომპიუტერში ჩაწერა.
მასწავლებელი აჩვენებს მოსწავლეებს, როგორ უნდა ჩაიწეროს და წაიშალოს
დოკუმენტები ოპტიკურ დისკზე. მოსწავლეები თვალყურს ადევნებენ პროცესს და
აღწერენ მას.
|
1
|
სახელმძღვა
ნელო
,კომპიუტერი,
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
04.12
|
18
|
ფაილის ტიპი. ფაილის დაარქივება
|
მოსწავლეები ხედავენ ფაილის
სხვადასხვა ტიპებს შორის
განსხვავებას, ეცნობიან ფაილის გაფართოების აღმნიშვნელ
სიმბოლოებს. სწავლობენ ფაილის დაარქივებას და განიმტკიცებენ
ფაილებთან
მუშაობისათვის
აუცილებელ სხვა უნარ-ჩვევებს
|
მასწავლებელი აჩვენებს მოსწავლეებს წინა გაკვეთილებზე შექმნილი ფაილების პიქტოგრამებს, მათ შორის განსხვავებას, შემდეგ უხსნის ფაილის გაფართოებას. სასურველია თუ მასწავლებელი მისცემს ფაილის გაფარტოების შესახებ სხვადასხვა დავალებებს, რათა მოსწავლეებმა უკეთ შეისწავლონ გაფართოების სხვადასხვა ტიპები. ასწავლის ფაილების დაარქივებას და უხსნის რა შემთხვევაშია საჭირო ფაილის დაარქივება.
|
2
|
კომპიუტერი
პროექტორი
სახელძღვა
ნელო
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
სიტყვიერი კომენტარი
|
10.12
11.12
|
19
|
შემაჯამე
ბელი გაკვეთილი |
მიმდინარე თავში მიღებული
ცოდნის გახსენება განმტკიცება
|
მასწავლებელი აძლევს მოსწავლეს წინასწარ გამზადებულ დავალებას და სთხოვს სამუშაოს დასრულების შემდეგ დააარქივოს ფაილი და შეინახოს საქაღალდეში
|
1
|
სახელმძღვა
ნელო, კომპიუტერი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან შემაჯამებელი შეფასებით
|
17,12
|
20
|
,,ახალი წელი საქართვე
ლოს სხვადასხვა კუთხეებში“ |
მოსწავლეები ეჩვევიან
დამოუკიდებლად
მუშაობას და ტექნოლოგიების
გამოყენებას
საჭიროებისამებრ
|
მასწავლებელი აძლევს მოსწავლეებს დავალებას მოიძიონ ინფორმაცია , იმის შესახებ, თუ როგორ ხვდებიან ახალ წელს საქართველოს სხვადასხვა კუთხეებში, აღნიშნული ინფორმაცია ატვირთო ms word-ში.
|
2
|
სახელმძღვა
ნელო კომპიუტერი, პროექტორი , კლასგარეშე ლიტერატურა
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით
|
18,12
24,12
|
21
|
გავაკეთოთ საახალწლო მისალოცები
|
მოსწავლეები ეჩვევიან
დამოუკიდებლად
მუშაობას და ტექნოლოგიების
გამოყენებას
საჭიროებისამებრ
|
მასწავლებელი უთითებს მოსწავლეებს ინტერნეტ გვერდებს, სადაც შეუძლიათ მოიძიონ სურათები და ჩარჩოები და დამოუკიდებლად გააკეთონ მისალოცი ბარათები
|
1
|
კომპიუტერი
|
სიტყვიერი კომენტარი
|
25,12
|
No comments:
Post a Comment