2015-2016
სასწავლო წელი
თემატური სასწავლო გეგმა ინფორმაციული და საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიებში
მე-6კლასი,
2 კვ. საათი
მასწავლებელი
: ანჟელა ნატრიაშვილი
თემატური გეგმა
მე-6 კლასი
მასწავლებელი : ანჟელა ნატრიაშვილი
N
|
თემატური
ერთეული
|
შედეგი /ინდიკატორი/მიზანი
|
მეთოდები და სტრატეგიები
|
სთ-ების რ-ბა
|
რესურსები
|
შეფასება
|
თარიღი
|
1
|
ტექსტური
რედაქტორი
MS
Word
|
პროგრამაMS Word -ის გამოყენებით V კლასში შესწავლილი ბრძანებების გახსენება.
კომპიუტერთან ურთიერთობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ.
VI.1.
|
მასწავლებელმა კლასს უნდა შეახსენოს, რა მიზანს
ემსახურება ისტ-ის შესწავლა. შემდეგ ის მოსწავლეებს სთხოვოს გაიხსენონ, რა საკითხები
შეისწავლეს წინა წელს, რომელი დაამახსოვრდათ შესწავლილი თემებიდან, რით იყო მათთვის
მნიშვნელოვანი ესა თუ ის საკითხი. პასუხების შესაბამისად, მასწავლებელმა უნდა შექმნას
ცნებების რუკა, რომლის ძირითადი კვანძი იქნება `ისტ~.
პროგრამა MS
Word 2010-ის გახსენება პრაქტიკული დავალებების შესრულების გზით
|
3
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
17,09
18,09
24,09
|
2
|
ინტერნეტი
|
ინტერნეტ
ბრაუზერში მუშობის გახსენება, საძიებო სისტემების დანიშნულების გახსენება, გაფართოებული
ძიების პარამეტრების გაცნობა. ინფორმაციის ძიების, შეგროვების, სინთეზისა და ანალიზის
უნარ-ჩვევების განვითარება.
სტანდარტთან
შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1., ის ტექნ. VI.3., ის ტექნ. VI.4.
|
ვებ-გვერდის
სტრუქტურის გახსენებისას მასწავლებელი პროექტორით ხსნის ნებისმიერ ვებ-გვერდს სხვადასხვა
ბრაუზერის საშუალებით .შეადაროს ვებ-ბრაუზერების სტრუქტურა ერთმანეთს, იმსჯელოს მათ
საერთო მახასიათებლებზე (მისამართის ველი, ნავიგაციის ღილაკები და სხვა).
საძიებო
სისტემის გახსენებისას მოსწავლეს მიეცით კონკრეტული დავალება, მაგალითად, მოძებნოს
და კომპიუტერში გადმოწეროს პლანეტა იუპიტერის სურათები. ინფორმაციის ძებნისას გამოიყენოს
გაფართოებული ძიების პარამეტრები.
მეორე
გაკვეთილზე მასწავლებელი მაგიდაზე დებს დაკეცილ ფურცლებს, მათზე ცხოველების სახელებია
დაწერილი. მოსწავლეებ ეძლევათ დავალება: ინტერნეტში მონახოს ინფორმაცია იმ ცხოველის
შესახებ, რომლის სახელიც მათ ფურცელზე წერია.
მონახული
ინფორმაციის შესაბამისად, თითოეული ცხოველის შესახებ მოსწავლეები ქმნიან მოკლე ქართულენოვან
ტექსტს და ინახავენ.
|
3
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი
,პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
25,09
01,10
02,10
|
3
|
ელექტონული
ფოსტა
|
ის
ტექნ. VI.3.
ინფორმაციის
და ციფრული მასალის ძიებისას ეფექტიანად იყენებს გავრცელებული საძიებო სისტემების
შესაძლებლობებს: ფლობს საძიებო სისტემის მაღალი დონის შესაძლებლობებს და საძიებო
ფრაზების სინტაქსს. აფასებს და მსჯელობს ერთი სისტემის უპირატესობაზე მეორესთან შედარებით.
ის
ტექნ. VI.4.
იყენებს
საკომუნიკაციო საშუალებებს იდეების, ინფორმაციის და ციფრული მასალის გასავრცელებლად
და მონაწილეობს ერთობლივ პროექტებში (მათ შორის ონლაინ პროექტებში) ციფრული მასალის
შესაქმნელად.
|
თემის
შესწავლის პირველი საათი დავუთმოთ საფოსტო სერვერზე რეგისტრაციას.
მეორე
გაკვეთილი:პროექტორის საშუალებით მასწავლებელი უხსნის მოსწავლეებს, როგორ იგზავნება
წერილი, როგორ შეიძლება: გაგზავნო წერილი ერთდროულად რამდენიმე მისამართზე, წერილზე
მიამაგრო დოკუმენტი, წაიკითხო და გადმოწერო წერილი.მოსწავლეები შენახულ დოკუმენტს
უგზავნიან ერთმანეთს.
მესამე
გაკვეთილი:
შეჯამება:მასწავლებელი
აძლევს მოსაწვლეებს დავალებას,მოიძიონ მასალა,გადმოწერონ და გადაუგზავნონ ერთმანეთს.
|
3
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი
,პროექტორი
|
|
08,10
09,10
15,10
|
4
|
შემაჯამებელი
გაკვეთილი
|
მოსწავლეები
განიმტკიცებენ წინა გაკვეთილზე მიღებულ ცოდნას და გამოცდილებას
|
მასწავლებელი
აძლევს მოსწავლეებს დავალებას მოძიონ ინტერნეტში მათი საყვარელი მომღერლის ან მსახიობის
შესახებ ინფორმაცია, შეადგინონ დოკუმენტი და გადაუგზავნონ მასწავლებელს მითითებულ
ელ ფოსტაზე
|
1
|
სახელმძღვანელო
, კომპიუტერი
|
|
16,10
|
5
|
საპრეზენტაციო
პროგრამაMS PowerPoint 2010
|
ის
ტექნ. VI.1.
•
გაიაზრებს განსხვავებას პრეზენტაციასა და სხვა სახის ვიზუალურ და საკითხავ მასალას
შორის;
•
ახდენს ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის ეფექტიანად კომბინირებას მიზნის შესაფერისი
ციფრული მასალის შექმნისას
|
მასწავლებელი
მოსწავლეებს უხსნის ვიზუალური მასალის გამოყენების მნიშვნელობას, აცნობს საპრეზენტაციო
პროგრამ-ის ინტერფეისს, პროგრამის ძირითად ბრძანებებს: სლაიდზე ტექსტის დაწერას,
ტექსტის გაფორმებას, სლაიდზე სურათების ჩასმას. მოსწავლეები მასწავლებელთან ერთად
აგებენ საპრეზენტაციო დოკუმენტის პირველ სლაიდს. ამის შემდეგ მასწავლებელი მათ უხსნის
ახალი სლაიდის დამატების წესს.
მოსწავლეები
დამოუკიდებლად აგებენ საპრეზენტაციო დოკუმენტის დანარჩენ 4 სლაიდს.
საპრეზენტაციო
დოკუმენტზე მუშობის დასრულების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს უხსნის დოკუმენტის
შენახვის წესს
ვასრულებთ
დავ.გვ39.
|
2
|
სახელმძღვანელო
,კომპიუტერი,
პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
16,10
22,10
|
6
|
სლაიდებზე
მუშაობა
|
საპრეზენტაციო
დოკუმენტის გახსნის სხვადასხვა ხერხის გაცნობა; სლაიდების კოპირება, თანმიმდევრობის
შეცვლა, სურათების დაფორმატება, ცხრილის ჩასმა და დაფორმატება, საპრეზენტაციო დოკუმენტის
ჩვენების რეჟიმი.
სტანდარტთან
შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
|
საპრეზენტაციო
დოკუმენტში ცხრილების ჩასმის შესწავლამდე მოსწავლეებს სთხოვეთ, გაიხსენონ მე-5 კლასში
MS Word--ში შესწავლილი შესაბამისი საკითხი. წინასწარ ცოდნაზე დაყრდნობით ისინი უფრო
მარტივად შეძლებენ საპრეზენტაციო პროგრამაში ცხრილებზე მუშაობას.
ვასრულებთ
წიგნში მოცემულ დავალებას
ვაკეთებთ
გაკვეთილების ცხრილს.გვ48
|
3
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი
,პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
23,10
29,10
30,10
|
7
|
ანიმაციები
|
საპრეზენტაციო
პროგრამაში სლაიდებისა და სლაიდების ობიექტების ანიმაციის შესწავლა, საჭირო ობიექტების
ადეკვატური გამოსახვის შესაძლებლობების გაცნობა.
სტანდარტთან
შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1 .
|
ამ
პარაგრაფში ყურადღებასვაამახვილებთ სლაიდის ობიექტების ანიმაციის ტიპებზე, ანიმაციის
თანმიმდევრობაზე. მასალის შესასწავლად გამოვიყენოთ წინა გაკვეთილზე შექმნილი საპრეზენტაციო
დოკუმენტი `გაკვეთილების ცხრილი~.
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
5,11
|
8
|
ანიმაციები
და ფიგურები
|
ობიექტების
ანიმაციის ეფექტური კომბინირება მიზნის შესაფერისი ციფრული მასალის შესაქმნელად.
საპრეზენტაციო დოკუმენტის მომზადება საკუთარი მოსაზრებების წარმოსაჩენად და სადემონსტრაციოდ.
სტანდარტთან
შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
|
გვ57
ფიგურების საშუალებით შევქმნათ ნახატი „ჩემი სკოლა“
მასწავლებელი
პროექტორის საშუალებით აჩვენებს როგორ მოვარგოთ სლაიდებს,ნაწერებს ანიმაციები
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი
,პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
6,11
|
9
|
დიაგრამები
და პროგრამა MS PowerPoint 2010
|
საპრეზენტაციო
პროგრამაში დიაგრამების აგება, საპრეზენტაციო პროგრამასა და ელექტრონულ ცხრილებს
შორის კავშირის ჩვენება. პრეზენტაციის მომზადება საკუთარი მოსაზრებების წარმოსაჩენად.
სტანდარტთან
შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
|
მასალის
ახსნა სახელმძღვანელოში განხილული საპრეზენტაციო დოკუმენტის _ “საქართველოს დიდი
ქალაქები”-ს გამოყენებით ხდება.
მეორე
საათზე მასალის განსამტკიცებლად მასწავლებელი იყენებს ჯგუფურ მუშაობას, რომლის დროსაც
ჯგუფებს მიეცემათ მსგავსი დავალებები, მაგალითად: შექმნან საპრეზენტაციო დოკუმენტები
თემებზე: მსოფლიო ოკეანეები/ ზღვები/ ტბები/ მდინარეები ან საქართველოს მწვერვალები/
ნაკრძალები/ მდინარეები და ა. შ. პრეზენტაციის აგებამდე ჯგუფებმა ინტერნეტში უნდა
მოიძიონ საჭირო ინფორმაცია.
|
2
|
სახელმძღვანელო
,კომპიუტერი,
პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
12,11
13,11
|
9
|
საპრეზენტაციო
დოკუმენტის შაბლონი
|
საპრეზენტაციო
დოკუმენტის მზა შაბლონების გაცნობა და გამოყენება. კომპიუტერთან ურთიერთობის უნარ-ჩვევების
განვითარება.
სტანდარტთან
შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
|
გაკვეთილის
ძირითადი ნაწილი დაეთმობა პრეზენტაციის “ცოცხალი ბუნება” მომზადებას.
|
1
|
სახელმძღვანელო
,კომპიუტერი
,პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
19,11
|
11
|
შემაჯამებელი
გაკვეთილი
|
მოსწავლეები
განიმტკიცებენ მიღებულ ცოდნას და შეასრულებენ სხვადასხვა სახის დავალებებს
|
მასწავლებელი
ამზადებს საპრეზენტაიო დიკუმენტის თემას, წერს ფურცელზე და სთხოვს მოსწავლეებს აიღონ
ფურცელი და შეასრულონ მასზემითითებული დავალებები და მოამზადონ საპრეზენტაციო დოკუმენტი
|
1
|
სახელმძღვანელო
კომპიუტერი
პროექტორი
|
მოსწავლეები შფასდებიან შემაჯამებელი შეფასებთ
|
20,11
|
12
|
პროექტი
|
საპრეზენტაციო
დკუმენტის ეფექტურად გამოყენება
|
მასწავლებელი
აძლევს მსწავლეებს შეადგინონ პრეზენტაცია ,,წელიწადის დროები“ გააფორმონ ტექსტი და
პროექტორის საშუალებით ჩაატარონ პრეზენტაცია
|
1
|
სახელმძღვანელო
კომპიუტერი
პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან სიტყვიეტი კომენტარებით
|
26,11
|
10
|
კომენტარები
MS Word 2010
|
ის
ტექნ. VI.1.
აფასებს
ციფრული საშუალებების შესაძლებლობებს და ადეკვატურად შეარჩევს ციფრულ საშუალებებს
ცნებების, ობიექტების და პროცესების გამოსახვისას
|
მასწავლებელი
პროექტორზე აცვენებს მოსწავლეებს ტექსტ ვორდის დოკუმენტში აკრებილს და მიუთითებს
შეცდომებზე,ბავშვები აკრებენ იგივე ტექსტს და მასწავლებელი იწყებს ახსნა თუ როგორ
ჩავსვათ კომენტარი MS Word 2010.
მეორე საათი-ბავშვები მასწავლებლიდან მიიღებენ ფოსტაზე წერილს,ისინი
ჩამოტვირთავენ ფაილს და გააკეთებენ დამოუკიდებლად კომენტარებს ტექსტზე.
|
2
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
02,12
03,12
|
11
|
სანიშნოები
და ჰიპერბმულები
|
ტექსტური
რედაქტორის ეფექტური გამოყენება. სანიშნოებისა და ჰიპერბმულების შექმნა და გამოყენება.სტანდარტთან
შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.
|
შესწავლილი
მასალის განსამტკიცებლად ვსარგებლობთ ქართულენოვანი ლიტერატურული საიტებით: http://lib.ge/,
http://literatura.lit.ge/html მოსწავლეებს მივცეთ საშუალება, თვითონ მოიძიონ
და გადმოიტანონ ტექსტები დოკუმენტში, რომელშიც შემდეგ სანიშნოს შექმნიან.
ჰიპერბმულს
მასწავლებელი ხსნის სახელმძღვანელოში მოცემული მაგალითის მიხედვით
|
1
|
სახელმძღვანელო
,კომპიუტერი,
პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
09,12
|
13
|
სქოლიო
|
ტექსტური
რედაქტორის ეფექტური გამოყენება. დოკუმენტში სქოლიოს ჩასმა. კომპიუტერთან ურთიერთობის
პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება.
სტანდარტთან
შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
|
გვ.80
ავკრიბოთ მოცემული ტექსტი,მასწავლებელი პროექტორის დახმარებით ხსნის თუ როგორ უნდა
გავაკეთოთ სქოლიო
|
1
|
სახელმძღვანელო
,კომპიუტერი
,პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
10,12
|
14
|
სარჩევი
|
ტექსტური
რედაქტორის ეფექტური გამოყენება. სარჩევის ჩასმა დოკუმენტში. კომპიუტერთან ურთიერთობის
პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება.
სტანდარტთან
შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1
|
გვ.83
ავკრიბოთ ტექსტი.მასწავლებელი მოსწავლეებს სარჩევის შექმნის წესს ამ დოკუმენტის მაგალითზე
უხსნის. მოსწავლეები მასწავლებელთან ერთად ქმნიან სარჩევს და სწავლობენ სარჩევის
განახლებას.
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
17,12
|
15
|
დოკუმენტის
შენახვა სხვადსხვა ფორმატით
|
მოსწავლემ
გააცნობიეროს ციფრული მასალის შენახვისას სხვადასხვა ვერსიისა და ფორმატის არსებობის
საჭიროება და აუცილებლობა.
სტანდარტთან
შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.2
|
სასურველია,
მოსწავლეებმა მონახონ წინა გაკვეთილებზე დამუშავებული და შენახული ფაილები, გამოიძახონ
და შეინახონ ისინი MS Word 97-2003 დოკუმენტ
ფორმატში, ასევე ინტერნეტში მონახონ PDF ფორმატის ფაილები (მაგალითად: ვაჟა-ფშაველას
მოთხრობა `ამოდის, ნათდება!~. მოთხრობის გადმოწერა შესაძლებლია ვებ-საიტიდან lib.ge), იმსჯელონ
ფაილების ფორმატის შესახებ.
|
1
|
სახელმძღვანელო
,კომპიუტერი,
პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
18,12
|
16
|
გავაკეთოთ
საახალწლო მისალოცი ბარათები
|
ტექსტური
რედაქტორის ეფექტური გამოყენება.
სტანდარტთან
შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1
|
მასწავლებელი
ავალებს მოსწავლეებს განვლილი მასალის გამეორების მიზნით მოვიძიოთ ინტერნეტში სურათები
და ჩავსვათ დოკუმენტში,გავაკეთოთ ჩანაწერები თემატიკის შესაბამისი.მივაქციოთ ყურადღება
ვიზუალურ მხარეს
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
24,12
|
განვლილი
მასალი შეჯამება
|
სტანდარტთან
შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.3.
ის
ტექნ. VI.4.
ის
ტექნ. VI.1
|
პროექტორის
საშუალებით მასწავლებელი აჩვენებს მოსწავლეებს განვლილ მასალას,წინასწარ მომზადებულ
სლაიდზე აღწერილია ძირითადი კითხვები და მოსწავლეები შეეცდებიან უპასუხონ კითხვებს.
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი
,პროექტორი
|
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
|
25,12
|
No comments:
Post a Comment